Dagbok / Diary

2008

Torsdag 11 september

Planeringsfasen för resan är i och med i dag över och nu börjar A-Fordresan som ska ta oss tvärs över USA , så mycket som möjligt på Historiska Route 66 och dessutom med A Ford.

Vi har flugit från Stockholm-Arlanda med U S Airways flight 753 till Philadelphia. Flighten var på tid och servicen var god. I Philadelphia, efter att ha klarat Tull och Emigrationsmyndigheten, bytte vi till US 1421 för den avslutande flygningen till Los Angeles Ännu en gång var US Airways på tid och vi landade efter 17 timmars restid och med 9 timmars tidsskillnad i kroppen. Snacka om lång dags färd mot natt.

Judi och Bob Moore mötte oss på flygplatsen och skjutsade oss upp till Bradbury, där vi checkade in på Comfort Inn som ligger på gamla Route 66 och som i dag heter Huntingdon Ave. Slutligen efter 26 timmar var det dags att gå till sängs.

Thursday September 11th

The planning phase for our voyage is finnished and now we are starting the Model A trip across USA, utilizing the Historic Route 66 as far as possible.

We have been flying from Stockholm -Arlanda with U S Airways flight 753 to Philadelphia. The flight was on time and the service was good. In Philadelphia, after clearing Customs and Emigrations, we transfered to US 1421 for the final leg to Los Angeles, where we landed after17 hours of travel time and with 9 hours time difference in our bodies.


Fredag 12 september

Vaknade 0500 pga tidsskillnaden. Efter stor frukost med skinka och ägg m.m. gick vi över till Bob och inspekterade våra bilar. Bilarna var över förväntan.

Därefter åkte vi i en Mercedes 300 som vi fått låna av Bob till ett köpcentra för kompleterande inköp av nödvändiga prylar för resan. Efter en god Lunch hemma hos Bob och Judi där ett antal medlemmar från Santa Anita Model A Club med A-Fordar deltog, påbörjade vi modifiering av bilarna samt stor service.

Dagen avslutade vi med en god middag på en Mexikansk resturant med Bob och Judi.

Friday September 12th

We woke up at 0500 due to the time difference. After a big breakfast wth ham and eggs we went over to Bob´s place and inspected the cars. The cars where better than expected.

Then we went in a Mercedes 300, which we had borrowed from Bob, for complimentery shopping of things needed for the trip. Bob and Judi invited us and some members from Santa Anita Model A Club to a very good Lunch and after that we started with modifications and a full service of the cars

We finished the day with a good dinner at a Mexican Resturant together with Bob and Judi.


Lördag 13 september

Åter en tidig morgon pga tidsskillnaden. Vid frukosten träffade vi fyra trevliga svenskar, som just avverkat Route 66 med en Chrysler Woyager, som vi fick goda tips och råd av.

Hämtade bilarna hos Bob och körde på motorvägarna genom Los Angeles ner till Santa Monica. Enorm trafik, trots att det var lördag. Efter lunch på piren påbörjade vi A-Fordresan på Route 66 tillbaka upp till Bradbury, genom Hollywood, Beverly Hills och centrala Los Angeles.

Bilarna fungerade oklanderligt hela dagen, men oj viken trafik det var på dom vanliga gatorna och minst 1000 trafikljus.

På kvällen blev vi inbjudna till Bob och Judi på typisk amerikansk grillmiddag. T-benstekar, Lammkotletter, Lax och bakad potatis stod på menyn. Efter middagen serverades en tårta med inskriptionen ”SWEDISH VIKINGS GOOD LUCK”

Saturday September 13th

Once again an early morning due to the time difference. At breakfast, we met some Swedes who had just finnished driving Route 66 with a Chrysler Woyager. We got some good advice from their experience.

We picked up the cars and went on the freeways through Los Angeles to Santa Monica. Enormas traffic even if it was Saturday. After Lunch at the Pier, we started the Model A trip on Route 66 back to Bradbury through Hollywood, Beverly Hills and the central parts of Los Angeles.

The cars worked perfectly the whole day, but what a traffic it was on the normal streets and we passed at least 1000 traffic lights.

In the evening, we were invited to Bob and Judi to a typical american BBQ dinner with T-bone steaks, Lambshops, Salmon and baked potatos. After dinner we were served a chocklet cake with inscription ”SWEDISH VIKINGS GOOD LUCK”


Söndag 14 september

Tidig morgon – igen.

Efter frukost blev det kontorsarbete för Håkan och Hasse, medan Bertil och Lennart åkte upp till Bob för finjustering av bilarna.

På eftermiddagen var vi inbjudna av Santa Anita Model A club till ett rally som dom kallade ”Poker Run”. Det kördes på vackra vägar i och runt Bradbury och Duarte.Vid varje kontroll fick man dra ett kort ur en kortlek. Man kunde tjäna in extra kort genom att sköta sig väl vid manöverproven, som bl.a. bestod av hästskokastning och prickskytte med revolver. Den som efter rallyt hade den bästa pokerhanden segrade. Rallyt avslutades med middag hos Jim och Tony Ryan som hade en helt fantastisk ranch uppe i bergen.

Ännu en dag där bilarna fungerade perfekt.

Sunday September 14th

Early morning – again.

After breakfast, it was office work for Håkan and Hasse, while Bertil and Lennart went over to Bob for some fine tuning of the cars.

In the afternoon, we were invited by the Santa Anita Model A Club to a Rally, which they called the ”Poker Run”. We drove at beautiful roads and streets in and around Bradbury and Duarte. At each stop we were alloved to draw one card from a deck of cards. You could earn some extra cards at the controls if you performed well at the tests at the controls. The one who could present the best Pokerhand was the winner. The Rally was finished with a dinner at Jim and Tony Ryans place who had a beautiful Ranch up in the mountains.

Once again the cars worked perfectly.


Måndag 15 september

I dag startade resan på alvar och vi har kört från Bradbury via La Verne, Rancho Cucamonga, Fontana, Rialto, San Bernardino och Victorville till Barstow.

Vi har stannat och tittat på Wig Wam Motel, där varje rum är en murad kopia av en indiansk Wig Wam och den första Mc Donaldsresturangen som idag är ett museum i San Bernardino. Här uppmätte vi dagens högsta temperatur 110 grader Farenheit vilket väl motsvarar 43 grader Celsius.

Efter San Bernardino började de mycket långa sugande backarna upp mot Klippiga Bergen. Vi var uppe på över 4000 fot och det var inga som helst problem för bilarna trots höjden och temperaturen.

I Victorville besökte vi ett Route 66 museum. Mycket sevärt.

Dagen avslutades med körning in till Barstow. Det blev 123 miles eller 197 kilometer helt enligt plan.

Monday September 15th

To day we started our voyage for real and we have been driving from Bradbury via La Verne, Rancho Cucamonga, Fontana, Rialto, San Bernardino and Victorville to Barstow.

We stopped and looked at the Wig Wam Motel, where each room is a copy of an Indian Wig Wam and the first Mc Donalds Ressturant,which today is a Museum in San Bernardino. Here we had the highest temperature of the day with 110 degrees Farenheit equel to 43 degrees Celcius.

After San Bernardino the very long uphill slope to the Rocky Mountains started. We were up above 4000 feet and we had no problems with the cars in spite of altitude and temperature.

In Victorville we visited the Route 66 Museum. Very interesting.

The day ended with driving into Barstow. 123 miles or 197 kilometers fully according to plan.


Tisdag 16 september

Vi startade dagen med en avvikelse från Route 66 upp till Calico, en spökstad straxt öster om Barstow. Den var mycket sevärd och kan rekommederas. På vägen dit passerade vi en saltöken.

Därefter långa, långa, raka, raka vägar, en del mycket spåriga och ojämna, ner till Amboy och Roy´s Cafe´, som egentligen inte var mycket att se, men som har ett stort nostalgiskt värde.

Mer långa, raka vägar bort mot Needels och Coloradofloden. Därefter påbörjade vi en ny avvikelse och körde längs Coloradofloden in i Nevada upp till Laughlin, där vi checkade in på Harrahs, ett jättehotell med casino, där vi fick två fina dubbelrum för 26$ styck.

Vi körde 197 miles eller 317 kilometer på hög höjd och med hög temperatur på emmelanåt väldigt spåriga och ojämna vägar utan några problem.

Tuesday September 16th

We started the day with a detour from Route 66 up to Calico, a Gost Town just east of Barstow. It was very interesting and recomendable. On the way we passed a Salt Dessert.

Thereafter long, long, straight, straight roads, some very rough down to Amboy and Roy´s Cafe´, not realy very much to see, but with a very high nostalgic value.

More of those very long, straight roads towards Needels and the Colorado River. At this point we started a new detour and drove north along the Colorado River into Nevada and up to Laughlin, where we checked in at Harrahs a very big Hotel with Casino, where we got two nice dubbelrooms for 26$ a room.

We drove 197 miles or 317 kilometers at high altitude, high temperatur on sometimes very rough roads without any problems.


Onsdag 17 september

Dagen startade med att vi klättrade upp från Coloradoflodens dalgång med kurs mot Las Vegas. Mycket bra väg och vi låg och pendlade runt 60 miles per timme eller 100 km/t.

I Las Vegas körde vi ”Strippen” fram och tillbaka. Snacka om trafik, det var kofångare mot kofångare hela tiden.

Efter Las Vegas körde vi via Henderson ner till Boulder City. I Boulder City möttes vi av Anita och Jerry Austin från Las Vegas Valley Model A Club. De gav oss ett väldigt varmt välkomnande och tog oss med till sin Hangar, där de förvarade, förutom en Cessna 205, en Mustang -65 och lite andra bilar, en Sport Coupe -29, en Fordor -30 och en Brandbil -28 och ett Woody objekt.

Även i dag har bilarna gått som urverk. 121 miles eller 195 kilometer avverkades under dagen.

Wednesday September 17th

This day started with climbing up from the Colorado River Valley, heading for Las Vegas. Very good roads and we kept the speed around 60 miles per hour or 100 kilometer per hour.

In Las Vegas we drove the ”Strip” in both directions. Talk about trafic, it was bumper to bumper all the time.

After Las Vegas we drove via Henderson down to Boulder City. In Boulder City we where met by Anita and Jerry Austin from the Las Vegas Valley Model A Club. They gave us a warm reception and took us to their Hangar, where they kept a Cessna 205, a Mustang -65 and some other cars, a Sport Coupe` -29, a Fordor -30, a Fire Truck -28 and a Woody project.

Even today the cars were running perfectly. 121 miles or 195 kilometers was the days result.


Torsdag 18 september

Vi startade med att köra över till Hooverdammen. Magnefik natur och ett magnifikt byggnadsverk, Dessutom håller man på att bygga en ny imponerande broförbindelse över Coloradofloden.

Mitt på dammen körde vi över gränsen till Arizona och satte kurs mot Kingman för att se Route 66 museet, som var mycket sevärt.

Nästa stopp var Hackberry, ett litet samhälle med en gammal mack och en lanthandel full av nostalgi och mycket sevärd.

Vi kör vidare mot öster och kommer till Seligman, som har gott om nostalgiprylar från Route 66, därefter till Williams där vi övernattade.

Ännu en dag då bilarna har fungerat helt perfekt vilket är fantastiskt med hänsyn till den höga höjden och temperaturen. Williams ligger på 6800 fot.

Dagens etapp blev 203 miles eller 327 kilometer.

Thursday September 18th

We started to drive over to the Hoover Damm. Magnificent natur and an impressive construction. They are also building a new bridge over the Colorado River just south ov the Hoover Damm.

In the middle of the Damm we entered Arizona and set up the heading for Kingman to see the Route 66 Museum, which was very worth seeing.

Next stop was in Hackberry a very small town with a gasstation and a General Store with lots of nostalgica. We found it very iteresting.

Further to the east and we arrived to Seligman, more nostalgica from Route 66, thereafter to Williams for this days nightstop.

This was another day, when the cars worked perfectly in spite of the very high altitude and high temperature. The elevation in Williams is 6800 feet.

The sum of todays driving was 203 miles or 327 kilometers.


Fredag 19 september

Från Williams gjorde vi en avvikelse från Route 66 och styrde norrut mot Grand Canyon.

Halvvägs mot Grand Canyon stannade vi och tittade på ett kombinerat Museum för flygmaskiner och bilar som heter ”Planes of Fame”. Dom hade bl.a. några T-Fordar men tyvärr ingen A, trots detta var det sevärt.

Grand Canyon var resans höjdpunkt så här långt. Naturen och vyn över Grand Canyon kan inte med ord beskrivas och det går inte heller att fånga det med kamera. Trots detta har vi försökt fånga detta storslagna landskap på bild. Det var helt fantastiskt och måste helt enkelt upplevas.

Dagen avslutades med att vi körde ner till Flagstaff för nattvila. Ännu en problemfri dag med bilarna, där vi körde162 miles eller 261 kilometer.

När vi gick ner till bilarna för dagens service, uptäckte vi att vi att Coupe´n hade punktering på höger bak, så vi bytte till reserven. Turligt nog ligger det en gummiverkstad tvärs över gatan, så det problemet löser vi i morgon när dom öppnar.

Om du har intresse av vår resa kan du kolla MAFCA´s Hemsida www.mafca.com, där det finns en nyskriven artikel om oss, skriven av Bob Moore.

Friday September 19th

From Williams we made a new detour and headed north towards Grand Canyon.

Halfway up there we stopped and looked at a combined flight and automobil museum called ”Planes of Fame”. They had some Model T´s but unfortionately no A´s, anyway it was worth seeing.

Grand Canyon was so far the highlite of the voyage. The nature and the view over Grand Canyon can not be described with words and it is not possible to catch it with a camera. However we have tried to catch this magnificent landskape on pictures. It was unbeliveable and has to be seen.

We finished the day driving down to Flagstaff where we took the nightstop. Another problem free day with the cars. We drove 162 miles or 261 kilometers.

When we returned to the cars for serviceing, we discovered a flat tire on the Coupe´ on the rear right wheel, so we changed to the spare tire. Fortunatly there is a tire service station across the street, so we will fix it when they open.

If you are interrested in our voyage, check the MAFCA Home page, www.mafca.com, there you will find a new article about our trip, written by Bob Moore.


Lördag 20 september

Vi körde ut från Flagstaff, efter att ha fixat gårdagens punktering, mot öster på Route 66.

Sraxt efter Winona passerade vi ”Twin Arrows”, som det finns bilder av i varenda bok om Route 66, men de var ganska nötta av tidens gång och inte mycket att se.

Därefter gjorde vi en liten avvikelse ner till Meteorkratern som ligger straxt väster om Winslow. Mycket sevärt.

Tillbaka till Route 66 och Lunch i Winslow, därefter mot Holbrook. Mitt i mellan låg Jack Rabbit, en gammal Mack och lanthandel, med mycket nostalgi från Route 66. Vägen därifrån var ytterst dålig och hade börjat växa igen. Väl framme i Holbrook stannade vi till vid Wig Wam Motellet, där dom har en klassisk bil utanför varje WigWam.

Nästa anhallt blev Painted Desert och Petrified Forest. Lite tveksamt om det var värt besväret.

Nu började det bli sent och vi gasade på ut ur Arizona och in i New Mexico, till Gallup för övernattning.

Här fick vi dagens skratt, när Håkan tvingades att visa leg, för att få köpa ett par öl.

Åter har bilarna gått perfekt och vi avverkade i dag 197 miles eller 317 kilometer.

Saturday September 20th

We drove out from Flagstaff, after fixing the flat tire from yesterday evening, towards east on Route 66.

Soon after Winona we passed the ”Twin Arrows”, as you can find pictures of in every book about Route 66, but they were very worn and not realy much to see.

After that we made a small detour down to the ”Meteor Crater” slightly west of Winslow. That was worth seeing.

Back again to Route 66 and Lunch in Winslow, after that we proceeded towards Holbrook. Halfway we visited Jack Rabbit, an old Gasstation and General Store. Very nice. The road was very rough and has started to grow. In Holbrook we stopped at the Wig Wam Motel, there they had parked a classic car in front of each Wig Wam.

Next stop was the”Painted Desert” and the ”Petrified Forest”. We realy don´t know if it was worth the trouble.

Now it started to get late, so we opened the throttle out of Arizona and into New Mexico, to Gallup for nightstop.

Here we encountered the best laugh of the day, when Håkan had to show his ID, to be allowed to buy a couple of beers.

Once again the cars have been running perfectly and we drove 197 miles or 317 kilometers during the day.


Söndag 21 september

Vi startade dagen en timme sent, eftersom vi missade att det blev en ny tidszon vid gränsen till New Mexico. Det är nu således 8 timmars skillnad från Svensk tid.

Från Gallup följde vi gamla Route 66 till Laguna på bra vägar, men efter El Rito och fram till Correo, där 66:an går söder om I-40 var vägen riktigt, riktigt dålig. Denna del rekomenderas inte.

Lunchpaus och tankning gjordes i Los Lunas och därefter började vi köra genom Albuquerque.

Att köra genom stan efter gamla Route 66 tar mycket längre tid än förväntat, eftersom staden är större och mer utbredd än vad man kan tro. Dessutom var vägen helt avstängd på grund av vägarbeten på vissa delar och någon skyltning för Route 66 existerade inte. Det finns inte heller några souvenirbutiker eller annan nostalgi utefter vägen, så om man fuskar och tar stora vägen (I-25) så må det vara hänt.

Vi körde slutligen vidare mot Santa Fe för nattvila, även på denna sträcka var vägen avstängd på något ställe, så vi fick köra upp på I-25.

Dagens etapp blev 236 miles eller 380 kilometer. Bilarna har fungerat oklanderligt. Bra väder växlande molnighet, 30 grader och vi har pendlat mellan 5000 – 7000 fots höjd.

Sunday September 21st

We started the day one hour late, as we missed the new timezone entering New Mexico. The time difference to Sweden is now 8 hours.

From Gallup we drove the old Route 66 to Laguna on pritty good roads, but after El Rito onto Correo, where 66 goes south of I-40, the road was very, very rough. We recommend that you avoid this part.

Lunch and refill of gas in Los Lunas and after that we started to drive through Albuquerque.

Driving through the town along Route 66 takes much more time than expected, as the town is bigger and more extended than you can believe. Furthermore the road was closed due to roadwork at some parts and there were no signs for Route 66 at those places. There were no souvenirshops or other nostalgica along the road, so if you sheet and take the main road (I-25) it´s up to you.

Finally we drove further on to Santa Fe for the night, also at this part, the road was closed at some point and we had to return to I-25.

We closed the day with 236 miles or 380 kilometers. The cars worked perfectly. Weather was some scattered clouds, 30 degrees C or 85 degrees F and elevation 5000 – 7000 ft.


Måndag 22 september

Ännu en dag med fantastiskt väder, bara lite växlande molnighet och med en temperatur runt 30 grader C eller runt 90 grader F, men på den höga höjden och med den låga luftfuktigheten känns det riktigt skönt.

Vi började med att köra mot Las Vegas, NM och därefter mot Santa Rosa. I Santa Rosa tankade vi och åt Lunch. I utfarten hittade vi ett bilmuseum som heter Route 66 Auto Museum. Dom hade ett 40-tal bilar, mest 50 – 60 talare och i olika stadier av modifieringar, inte original. Höjdpunkten var att det utanför museet stod en AA Lastbil och en A Bärgningsbil från 28 – 29.

Nu kör vi vidare mot Tucumcari, återigen dåligt skyltat om man vill åka den riktiga Route 66, men vägarna var hyfsade.

I infarten till Tucumcari finns ett snyggt monument över Route 66, väl värt ett fotografi. Vi hade också noterat att Blue Swallow Motel skulle vara sevärt men det är mera tveksamt.

När vi summerade dagen hade vi kört 189 miles eller 304 kilometer med bilar, som ännu en dag fungerat utmärkt.

Monday September 22nd

Another day with marvelous weather, just some scattered clouds and with a temperature around 30 degrees C or 90 degrees F, but at this high altitude and with the dry air, it feels very nice.

We started the day driving towards Las Vegas, NM and after that towards Santa Rosa. In Santa Rosa we refilled the cars and had Lunch. When leaving the town, we found a car museum, ”Route 66 Auto Museum”. They had some 40 cars, mostly from the 50 – 60´es and in different grades of modifications, no originals. The highlite was an ”AA Pick-Up” and an ”A Towtruck” parked in front of the Museum.

Now we are driving towards Tucumcari, once again with almost no roadsigns if you want to drive the real Route 66.

Approaching Tucumcari, there is a real nice Monument over Route 66, well worth a picture. We had also noted that the Blue Swallow Motel should be worth a visit, but that is more doubtful.

When we summed up the day, we had driven 189 miles or 304 kilometers with perfectly working cars.


Tisdag 23 september

Fortfarande fint väder, i stort sett helklart med en temperatur något över 30 grader C eller 90 grader F på eftermiddagen.

Vi körde vidare österut från Tucumcari. I början var gamla Route 66 i bra kondition , men mellan San Jon och Glenrio var den en mycket dålig grusväg, som bör undvikas. På den här sträckan fanns det dessutom sköldpaddor på vägen.

I Glenrio passerade vi gränsen till Texas och en ny tidszon, som innebär att vi nu bara är 7 timmar efter er i gamla Svedala.

Vi stannade i Adrian och besökte ”Midpoint Cafe´” som ligger exakt halvvägs på Route 66 mellan Los Angeles och Chicago. Här mötte vi Eddi som med en kompis och respektive var på väg åt andra hållet. Eddi, som jag (Hasse) har handlat HD delar av hos P-O´s i Norrköping. Nog är världen liten.

I infarten till Amarillo besökte vi Cadilllac Ranch, i vårt tycke något överreklamerad.

Lunch och tankning i Amarillo och sedan vidare till Alanreed för fotografering av Route 66 Service Station, också den överreklamerad enligt vårt tycke, eftersom den skulle vara nyrenoverad, men det måste varit länge sedan.

Slutligen in till Shamrock för övernattning. Totalt blev det 204 miles eller 328 kilometer under dagen.

Bilarna går fortfarande bra och för att det ska fortsätta så, bytte vi olja i Lennarts Overdrive, eftersom den var ny när vi startade och nu gått mer än 1500 miles, förutom den dagliga servicen.

Tuesday September 23rd

Still nice weather, almost sky clear and with a temperature of just above 30 degrees C or 90 degrees F.

We drove further east from Tucumcari. In the beginning was the old 66 in good condition, but between San Jon and Glenrio it was a rough gravel road, which you should avoid. At this stage we saw Turtles on the road.

In Glenrio we passed the border to Texas and a new timezone, which implies that we now are only 7 hours after old Sweden.

We stopped in Adrian and visited ”Midpoint Cafe´” which is exactly halfway on old Route 66 between Los Angeles and Chicago. Here we met a guy and his friend with wifes, driving the opposite direction, from my hometown (Hans) and who i know as i have been buying HD parts from him. Isn`t it a small word?

Entering Amarillo we visited Cadillac Ranch, in our taste a disappointment.

Lunch and refueling of the cars in Amarillo and then onto Alanreed, to get some pictures of the old Route 66 Service Station, also this a disappointment as it should have been renovated, but that must have been a long t5ime ago.

Finally in to Shamrock for the night. Today we drove 204 miles or 328 kilometers.

The cars are still running nicely and as we want it to continue that way, we changed the oil in Lennarts Overdrive, because it was new when we started and has runned more than 1500 miles. This in addition to the daily service.


Onsdag 24 september

Efter att ha dokumenterat den nyrenoverade Conoco macken började vi dagen med att styra österut från Shamrock. I Texola passerade vi gränsen mellan Texas och Oklahoma.

In Sayre möttes vi av en gräddvit Tudor med Wayne and Gayle Brekke ombord. De agerade som ”Follow Me Car” upp till Elk City, där de insisterade att bjuda oss på entre´n till ”National Route 66 Museum” och dessutom guida oss. Det var inte bara ett Route 66 Museum, utan dessutom en hel gammal stad med alla dess hantverkare och affärer. Hitills det absolut bästa museet vi besökt så här långt.

Vi fortsatte till Clinton och ännu ett Route 66 museum. Det var inte av samma klass som det i Elk City, men absolut värt pengarna.

Efter två museer, lunch och tankning var vi ganska sena, så vi gasade på mot Oklahoma City. Trafiken flöt på bra genom stan och vi kom upp till Edmond där vi planerat att övernatta. Dessvärre hittade vi inte något passande Motel så vi tvingades fortsätta till Chandler, vilket innebär att vi nu ligger före vår färdplan och att vi kan ta det lungt i morgon.

Dagens etapp blev 230 miles eller 370 kilometer. Bilarna har åter gått jättebra och vi har nu passerat 300 mil totalt vilket innebär att vi är halvvägs och att det är dags för den stora servicen.

Dagens väderrapport: Nästan helklart och 30 grader C.

Wednesday September 24th

After we had documented the newly renovated Conoco Gas Station,we started the day heading east out of Shamrock. In Texola we passed the border between Texas and Oklahoma.

In Sayre we were met by a creamwhite Tudor with Wayne and Gayle Brekke onboard. They acted as a ”Follow Me Car” up to Elk City, there they insisted to pay our admission to the ”National Route 66 Museum” and to guide us through it. It was not just another Route 66 Museum, in addition there was a whole old town with all the craftsman and buisnesses. So far and without doubt, the best museum we have visited.

We continued to Clinton for one more Rote 66 museum. It was not At the same grade as the one in Elk City, but absoloutely worth the money.

After two museums, lunch and refueling we were rather late, so we hit the throttle towards Oklahoma City. The traffic was floating good through the city and we came up to Edmond where we had planned to stop. Unfortunately we didn´t find a suitable Motel, so we had to continue to Chandler, which implies that we are ahead of schedule and that we can take it easy tomorrow.

The days leg was 230 miles or 370 kilometers. The cars have been working perfectly and we have passed 1900 miles, which is halfway and it is time for the big service.

The daily weather report: Almost sky clear and 90 degrees.


Torsdag 25 september

Vaknade i morse efter lite sovmorgon eftersom vi körde längre än planerat i går. Planeringen var att vi skulle ha ”halva vägen servicen” i dag, så vi beslutade att börja med den innan det blev för varmt. Funderingar uppstod hur vi skulle byta olja eftersom vi inte hade någonstans att göra av med den gamla. Vi bestämde att köra in till någon av de lokala verkstäderna och göra detta, vi fann några trevliga killar som gärna bytte olja på två gamla A-Fordar.

Efter detta for vi vidare mot Tulsa, som gick förvånansvärt enkelt passera. Tanken var att stanna straxt utanför stan men det blev en bit till, närmare bestämt Claremore.

Vi konstaterade att vi börjat få problem med startmotorn på coupén, men som tur var hade vi fått med en extra sådan vid köpet. Håkan bytte startmotor och på 20 min var vi ”back in buisness” igen.

Dagens etapp var planerad till 127 miles eller 204 km, men slutade med 90 miles eller 145 km, men detta medför inga problem eftersom vi ändå ligger före planeringen tack vare att vi körde lite längre igår.

Dagens väder rapport: Ca. 30 grader eller 90 F och växlande molnighet.

Thursday September 25th

We woke up a little late, as we had a long day yesterday.The plan for the day was to perform a total service of the cars, so we started to do that before it was becomming to hot. We thought about how to change engine oil and how to get rid of the old one. We decided to drive to one small local servicestation, and we found some nice guys, who were happy to help us change the oil in two old Model A´s.

After this we drove further on to Tulsa, which was rather easy to drive through. We had thought to stop for the night just after the city, but we had to continue to Claremore.

We noticed a problem with the starter on the Coupe´, but luckely we had got a spare starter with the car. Håkan changed it in 20 minutes, so we are back in buisniss again.

This days leg was planned to127 miles or 204 kilometers, but we ended up with only 90 miles or 145 kilometers, but this is no problem, as we are still ahead due to the long stretch yesterday.

This days weatherreport: Around 30 degrees C or 90 degrees F and scattered clouds.


Fredag 26 september

På vägen igen, nya startmotorn fungerar utmärkt och vi styr vidare mot nordost. I Foyil gör vi en liten avvikelse och besöker en Totem Park som var väl värt besväret.

Nästa anhalt blev Afton, där vi hittade ett Packardmuseum som var mycket intressant och där blev vi guidade av ägaren David M Kane. Han hade byggt en A-Ford Roadster Pick-Up, som var otroligt fin, tyvärr var priset 75 000 $ vilket vi tyckte var lite dyrt, så det blev ingen affär.

Vi kör vidare och passerar gränsen mellan Oklahoma och Kansas. Kansas avverkar vi på en halvtimme, stannar bara och tar kort på regnbågsbron över Brush Creek.

Vi kör in i Missouri, där vi passerar Joplin och sedan vidare till Springfield för natten.

Åter en fantastisk dag med blå himmel och drygt 30 grader C eller drygt 90 grader F.

Bilarna går fantastiskt, dagens etapp blev 184 miles eller 296 kilometer.

Friday September 26th

On the road again, the new starter functioned perfectly and we are now heading northeast. In Foyil we made a small detour to the Totem Park, well worth the trouble.

Next stop was Afton, where we found a Packard Museum which was very interesting and where we were guided by the owner David M Kane. He had built a Model A Roadster Pick-Up which was just excellent, but unfortunately the tag was at 75000 $ a little too much for us.

We drove further and passed the border between Oklahoma and Kansas. We passed Kansas in half an hour and just made a quick stop to picture the Rainbow Bridge.

Driving into Missouri, where we passed Joplin and then further on to Springfield for the night.

Once again a fantastic day with blue skies and a little more than 30 degrees C or above 90 degrees F.

The cars are performing fantastic, todays leg was 184 miles or 296 kilometers.


Lördag 27 september

Ännu en helt fantastisk dag, inte ett moln på himlen och 30 grader varmt.

Vi hade planerat att bara köra till Sullivan, men eftersom vi i morgon är inbjudna till ett par i Morton och de önskade att vi skulle komma dit tidigt, förlängde vi dagen och körde vidare genom St. Louis och in i Illinois. Det blev 505 kilometer eller 314 miles under dagen.

Dagens första stopp gjorde vi i Lebanon, där vi besökte en Harley Davidson butik och ett Factory Outlet, som bland annat hade mycket fina Franklin Mint modellbilar till fabrikspriser.

Trafiken flöt på bra genom St. Louis. Mississippifloden och den gamla ”Chain of Rocks Bridge” var imponerande.

Mitt på bron över Mississippi kom vi in i Illinois.

Dagen avslutades på ett Super 8 Motel i Staunton.

Saturday September 27th

Another fantastic day, just blue skies, with a temperature in the lower 90ths.

We had planned to drive only to Sullivan, but as we had an invitation to a couple in Morton and they wanted us to come rather early, we extended the day and drove further through St. Louis and and into Illinois. We ended up with 314 miles or 505 kilometers.

The first stop of the day was in Lebanon, where we visited a Harley Davidson Store and a Factory Outlet, wich among a lot of things, had very nice Franklin Mint Model cars to outlet prices.

The traffic flow was good through St. Louis. The Mississippi River and the old ”Chain of Rocks” bridge were impressive.

Halfway over Mississippi we passed the border to Illinois.

The day ended at a Super 8 Motel in Staunton.


Söndag 28 september

Vi fortsatte norrut mot Springfield, där vi stannade vid en gammal Shellmack, där vi tog några kort, sedan vidare mot Mc Lean där det blev flera bilder på en av giganterna (korvmannen).

Här mötte vi 66 Jaguarer, mest engelsmän men i princip var hela europa representerat.

Därefter avvek vi från Route 66 och körde direkt till Morton. Där blev vi kungligt bemötta av Tom Stanesa och hans svenska fru Agneta. Agneta tog oss med till en Carshow med många fina bilar och Tom visade upp sina samlingar av Caterpillar och bilar bland annat en äkta Shelby Cobra. I ett av hans utrymmen huserade Brad Grimm en känd motivlackerare.

Nu var det dags för drinkar och så småningom en fantastisk grillmiddag med jättefina T-benstekar. När det var läggdags fick vi hela deras hus till vårt förfogande medan värdparet drog sig tillbaka till en fantastiskt fin husbil parkerad på tomten.

Dagens väderrapport: Blå himmel och runt 30 grader på eftermiddagen. Dagens etapp blev 168 miles eller 270 kilometer.

Sunday September 28th

We continued northbound to Springfield, there we stopped at an old Shell service station for some pictures and then further on to Mc Lean, where more pictures were taken of one of the ”Giants” the sausage man.

Here we met 66 Jaguars, mostly englishman, but in principle al of Europe was represented.

After that we diverted from Route 66 and drove direct to Morton. There we had a royal reception of Tom Stanesa and his Swedish wife Agneta. Agneta took us to a Carshow with lots of very nice cars and Tom showed us his collection of Caterpillar machins and cars, among them a genuin Shelby Cobra. In one of his buildings, Brad Grimm a well known Pinstriper and Motiv Painter had his workshop.

Now it was time for some drinks and after a while a fantastic grilldinner with perfectly prepared T-bone steaks. When it was time to go to bed, we got the whole house for ourselves, while the host and hostess moved out to their fantastic mobile home parked outside the house.

This days weatherreport: Blue skies and 90 degrees F. Todays mileage was 168 or 270 kilometers.


Måndag 29 september

Agneta och Tom bjöd på en fantastiskt god typisk amerikansk frukost, därefter tackade vi för deras otroliga generositet och gästfrihet och påbörjade den sista etappen av Route 66 upp till Chicago.

Vi körde ut från Morton till Bloomington och därefter till Pontiac, där vi besökte Route 66 Hall of Fame & Muuseum, med dess otroliga väggmålning, där vi fotograferade bilarna. Det var väl värt pengarna eftersom det var fritt inträde.

Vårt nästa stopp blev i Odell, där vi stannade till vid den gamla Standard Oil macken.

I Dwight hittade vi ytterligare en mack från tiden, en Texaco station.

Nästa sevärdhet var Gemini Giganten i Wilmington.

Vi körde genom Juliet in på finalen i Chicago. Trafiken tätnade succesivt när vi närmade oss centrum. Inom ”The Loop” området var det åter kofångare mot kofångare och vi körde precis förbi Sears Building. Slutligen hade vi bara Lake Michigan framför kylaren, vilket innebar att vi hade nått vårt delmål att köra hela Route 66.

För vår del blev det med diverse avvikelser 2843 miles eller 4574 kilometer mot planerade 2565 miles eller 4127 kilometer och vi nådde målet klockan 1715 helt enligt tidtabell.

Meningen var att vi skulle ha stannat i södra delarna av Chicago, men det var bara industriområden och slum, så vi fortsatte till Michigan City för natten.

Morgonen började med åska och regn, men när det var dags för avfärd slutade regnet. Det blev en mulen dag med straxt under 30 grader C.

Monday September 29th

Agneta and Tom offered us a fantasic good typical american breakfast, and after that, we thanked them for their generosity and hospitality and started the final leg of Route 66 to Chicago.

We drove out from Morton to Bloomington and then further on to Pontiac, where we visited Route 66 Hall of Fame & Museum, with their unbeliveable wallpainting, where we pictured the cars.

Next stop was in Odell, where we stopped at the old Standard Oil Service Station.

In Dwight we found another service station from the old times, a Texaco Station.

Next sight was the Gemini

Giant in Wilmington.

We drove through Juliet onto the final into Chicago. The traffic tighted as we approached downtown. Within the Loop area, it was once again bumper to bumper and we passed by the Sears Building. Finally we just had only Lake Michigan in front of the radiator, which implied that we successfully had reached our part goal to drive Route 66.

For us, after some detours, we drove 2843 miles or 4574 kilometers compared to our planned 2565 miles or 4127 kilometers and we reached the goal at 1715 fully according to our timetable

Our plan was to stop in the southern parts of Chicago, but there it was only industrial and slum areas, so we continued to Michigan City for the night.

The weather started with thunder and rain, but when we were ready for departure, the rain had stopped. It was overcast during the day and a temperatur of 90 degrees F.


Tisdag 30 september

Vi körde under dagen från Michigan City till Auburn i Indiana. På vägen passerade vi ett Amish område, där man fortfarande kör enbart med häst och vagn.

I Auburn besökte vi ”Auburn, Cord, Duesenberg Museet”, en fantastisk upplevelse och det bästa bilmuseum vi varit på, när det gäller klassiska veteranbilar. Vilken lyx och vilka fantastiska tekniska lösningar man hade redan på 30-talet.

I samma område låg ytterligare ett museum, ”National Automotive and Truck Museum”, där Håkan tog sig en snabbtitt.

Efter att ha tillbringat eftermiddagen på museer, hittade vi ett Super 8 Motell i Auburn, där vi tog in för natten.

Dagens etapp blev 152 miles eller 245 kilometer.

Dagens väder: Molnigt och som mest 24 grader, vilket kändes kallt efter nästan tre veckor med som lägst 30 grader Celsius.

Tuesday September 30th

During the day we drove from Michigan City to Auburn in Indiana. On the road we passed an Amish area, where the people still are travelling with horse and wagon.

In Auburn we visited the ”Auburn, Cord, Duesenberg Museum”, a fantastic experience and one of the best automuseums, with regard to classic veteran cars. What a luxury and fantastic technical solotions already at the 30es.

In the same area there was another museum,”National Automotive and Truck Museum” where Håkan took a quick look.

After we had spent the afternoon at museums, we found a Super 8 Motel in Auburn, where we spent the night.

This days leg was 152 miles or 245 kilometers.

The days weather was overcast and with a temperature high of 75 degrees Farenheit, which we thought was cold after almost three weeks at or above 90 degrees F.


Onsdag 01 oktober

Dagens etapp blev bara en 150 miles eller 241 kilometer lång transportsträcka, från Auburn i Indiana upp till Dearborn i Michigan.

I Dearborn har vi positionerat oss på ett Super 8 motell inför morgondagens besök på Fordmuseet.

Den ända riktiga sevärdheten, var ursprunget till de tre giganterna i Illinois, en jätte med en yxa i händerna, som vi hittade i Somerset.

I dag har det kännts riktigt kallt, som mest 14 grader, det har blåst nordliga vindar, och varit molnigt men med uppehåll.

Wednesday October 01

The days leg was only 150 miles or 241 kilometers long transportation, from Auburn in Indiana to Dearborn in Michigan.

In Dearborne we positioned ourselves in a Super 8 Motel in our preparations for tomorrows visit to the Ford Museum.

The only real sight, was the original to the three giants in Illinois, a giant holding an axe in his hands, which we found in Somerset.

Today it has been realy cold, at the most 54 degrees F, it has been rather windy from the north, and it has been overcast but no presipitation.


Torsdag 02 oktober

I dag har vi kört från Wayne straxt utanför Dearborn till Fordmuseet och efter besöket där vidare ner till Toledo i Ohio. Det blev 86 miles eller 138 kilometer med halvklart väder och 15 grader.

Fordmuseet var kanske inte vad man kan förvänta sig, självklart fanns där många fina bilar, men vi hade gärna sett fler fordar. Trots allt fick vi se en 1903 model A samt en del T-Fordar, även en av Henrys första tävlingsbilar, 999 som han förvisso inte tävlade med själv fanns att beskåda.

Greenfield Village däremot, är nog i särklass ett av de mäktigaste i sitt slag, att flytta ihop ”kända” hus i denna omfattning är helt enormt och dessutom mycket sevärt.

Där kunde vi bland annat se Henry´s första verkstad där han 1896 byggde sin första bil, Quadricycle. Även hans bardomshem hade man återuppfört i originalutseende.

Vi kunde också se både T-Fordar som körde omkring tillsammans med hästskjuttsar och en Ford AA buss.

Thursday October 02

Today we drove from Wayne slightly outside Dearborn to the Henry Ford Museum and after visiting the museum further on to Toledo. Driving distance 86 miles or 138 kilometers wih scattered clouds and 58 degrees F.

The Henry Ford Museum was perhaps not what one can expected, but of course there were a lot of nice cars, but we wanted to see more Fords. We saw a 1903 Model A, a lot of T´s and also the famous 999 a racecar,which was very nice to see.

Greenfield Village is on the other hand outstanding in its class, to move or reproduse famous houses in this amount is enormous and very much worth seeing.

We could among others see Henry´s first workshop, where he built his first car the Quadricycle. Even the house where he was borned and raised was rebuilt as the original.

We were also able to see Model T´s driving around together with horsecarriers and a Ford AA bus.


Fredag 03 oktober

I dag var det åter en transportsträcka från Toledo ner till Youngstown i Ohio. Det blev 202 miles eller 325 kilometer. Åter en fin dag med solsken och 16 grader under eftermiddagen.

När vi checkat in på Days Inn, ringde Paul L Eippert och frågade, om vi var intresserade av att komma över till honom för att se diverse A-Fordar och hans privata museum. Svaret var tveklöst – JA.

20 minuter senare svängde en fin mycket fin Roadster in vid motellet, vi hakade på med våra bilar och Paul visade vägen hem till sig.

På gården stod tre mycket fina A-Fordar, en Slant Windshield, en Victoria och en Roadster, ägarna var vänner till Paul som också hälsade oss välkomna till Youngstown.

Tillsammans besökte vi museet, där det fanns otroligt mycket A-Fordtillbehör, bensinpumpar, emaljskyltar och annat från A-Fordsepoken. Därefter besökte vi garage och verkstad, där fanns utöver Pauls Roadster, en mycket fin Phaeton -31, en kortad öppen A-Ford som använts att dra gräsklippare på golfbanor. I verkstan stod en mycket fin Phaeton de Luxe, i stort sett färdigrenoverad. Här fanns också en orenoverad AA tankbil.

I ytterligare ett garage fanns fyra andra orörda klassiska bilar, bland annat en International lastbil, två V8or samt en A-Ford.

Tack Paul för att vi fick komma och se dina fina samlingar, det var en fantastisk upplevelse.

Friday October 03

Today was another transportation day from Toledo to Youngstown in Ohio. We drove 202 miles, equal to 325 kilometers. It was another nice day with sunshine and 61 degrees in the afternoon.

After we had checked in at Days Inn, Paul L Eippert called and asked, if we were interested to come over to his place to see some Model A´s and his private museum. The answer was without doubt – YES.

20 minutes later a very nice roadster turned in to the motel, and we hooked on with our cars and Paul showed us the way to his place

On the yard there were three very nice Model A´s, a Slant Windshield, a Victoria and a Roadster, the owners were friends to Paul and they wished us welcome to Youngstown.

Together we visited the museum, where it were a lot of Model A accessories, gaspumps, enamel signs and others from the Model A epoch. After that we visited the garage and the workshop, there were Pauls Roadster, a very nice Phaeton -31, a shortened open Model A which had been used to pull a lawnmower on golfcourses. In the workshop, we saw a very nice Phaeton de Luxe, almost finished. Here we also saw an unrestored AA fuel-truck.

In another garage there were four other unrestored classic cars, among them an International Truck, two V8´s and a Model A.

Thank you Paul for letting us come and see your nice collection, it was a fantastic experience.


Lördag 04 oktober

Det regnade under natten och var disigt när vi vaknade, men när vi började köra bröt solen fram och vi fick ännu en fin dag med runt 20 grader.

Vi körde först ner till Snyders och beställde A-Forddelar. Där blev vi mottagna av Don Snyder III. Han visade runt i butiken och lagren för A och T Forddelar samt tillverkning av packningar och fjäderstommar till sätena.

Därefter visade Don verkstan och museet. För Fordfreakar som oss var det mer sevärt än Fordmuseet i Dearborn. Massor av fantastiskt fint renoverade T-Fordar och A-Fordar. Bland A-Fordarna fanns Cabriolet -30, Woody -31, A 400 -31, Tudor -30, AA Delivery -29, US Mail -29, Likbil -31och en Town Car -29 samtliga i mint condition, otroligt fina. Förutom dessa fanns mängder av andra bilar, mest dragracers och mycket Ford.

Tack Don för en oförglömmlig dag och något att minnas, när vi sitter i gungstolen på ålderns höst.

Efter besöket hos Snyders, körde vi vidare in i Pennsylvania till Altona. Det blev 224 miles eller 360 kilometer.

Saturday October 4th

It was raining during the night and it was haze when we woke up, but when we started to drive, the sun came back and we had another fine day with around 68 degrees.

First we drove down to Snyders and ordered some Model A parts. There we were met by Don Snyder III. He showed us around in the store, warehouse and where all Model T and A parts were stored and also were all the packings and seatsprings were made.

After that, Don showed us the workshop and the museum. For Fordfreaks like us, this was much more worth seeing than the Ford museum in Dearborn. Lots of fantasticly nicely restored Model T´s and A´s. Among the Model A´s, there where Cabriolet -30, Woody -31, A 400 -31, Tudor -30, AA Delivery -29, US Mail -29, Hearse Wagon -31 and a Town Car -29, all in mint condition, unbeliveable nice. Besides there were a lot of other cars, mostly dragsters and many Fords.

Thank you Don for an unforgetable day and something to remember, when we are sitting in the rocking chair at the fall of our age.

After the visit at Snyders, we drove further on into Pennsylvania and to Altona. It was 224 miles or 360 kilometers.


Söndag 05 oktober

Ytterligare en transportdag, nu ner till Hershey, med ett avbrott straxt efter Huntingdon där vi besökte Swigarts Museum.

Gissa om vi blev förvånade, när vi gick nästan ensamma på museet och beundrade en Duesenberg, två Tuckers, två Oldsmobile -03 varav en i halvskala, några T-Fordar och en Slant Windshield -31, när plötsligt Göran Persson, Kumla, Anders Tidebäck, Vikarbyn, Håkan Löfdahl, Stenhamra och Nils Bergvall, Skå kom instövlande.

Efter museet, fortsatte vi ner till Harrisburg och vidare till Hershey. Efter diverse strul med hotellbokningen på Colonial Penn, hittade vi ett annat motell i närheten, som var både billigare och bättre.

Efter en disig morgon klarnade det upp och det blev ytterligare en underbar dag med runt 20 grader.

Bilarna rullade på som vanligt utan problem och det blev 153 miles eller 247 kilometer under dagen.

Sunday October 5th

Another transportation day, now down to Hershey, with one interuption directly after Huntingdon, where we visited Swigarts Museum.

Guess if we were surpriced, when we almost alone at the museum admired a Duesenberg, two Tuckers, two Oldsmobile -03 of which one was in halfscale, some Model T´s, and a Slant Windshield -31, when saddenly four Swedish friends entered the door.

After the museum, we continued down to Harrisburg and further on to Hershey. After some problems with the hotelreservation at the Colonial Penn Motel, we found a nearby motel, which was both cheeper and with better standard.

After a foggy morning the weather cleared up and it was one more wonderful day with around 68 degrees F.

The cars rolled on as usual without problems and we wind up another153 miles or 247 kilometers during the day.


Måndag 06 oktober

Vi körde från Hershey ner mot Atlantkusten. Vi korsade gränsen mellan Pennsylvania och Maryland och vi hade ännu en dag med fint väder och med en temperatur runt 20 grader.

Plötsligt, när vi passerade Whiteford, började Lennarts bil gå varm, så vi stannade och fyllde på vatten. Vi körde några hundra meter till en mack för närmare undersökning. Vi kollade oljan, men det fanns inga spår av vatten i den, men när vi startade motorn, kom det vattenånga ur avgasröret. Då kom Bobby Cole, som bodde tre miles längre fram och som själv hade gamla bilar och delar som han bland annat sålde på Hershey och erbjöd oss att göra en nogrannare undersökning av bilen hemma hos honom.

Vi körde försiktigt, och när vi kom fram, kollade vi oljan igen och nu var det vatten i den. Ingen tvekan, det var bara att börja ta av toppen för att se om det var packningen eller sprickor i godset. Som tur var var det bara packningen som deliminerat.

Vår duktiga chefsmekaniker – Håkan, visade sitt goda handlag med skruvmejslar, blocknycklar och hylsnuckelsats och fixxade det hela på en timme. Naturligtvis hade vi med oss en topplockspackning, så det var inga problem.

Nu fortsatte vi och nådde resans mål Atlantkusten i Havre de Grace, som ligger vid Chesapeake Bay.

VI GJORDE DET, VI KORSADE USA, I A-FORD, FRÅN KUST TILL KUST

Det blev 3978 miles eller 6390 kilometer.

Nu körde vi tillbaka till Hershey och totalt blev det under dagen 198 miles eller 318 kilometer.

Monday October 6th

We drove from Hershey towards the Atlantic coast. We crossed the border between Pennsylvania and Maryland and we had another day with fine weather and a temperature of about 68 degrees Farenheit.

Suddenly, when we passed Whiteford, Lennarts car started to go warm, so we stopped and refilled it with water. We drove some hundred yards to a service station for further investigation.We checked the oil, but there was no trace of water in it, but when we started the engine, we saw water steam from the exhaust system. At that time Bobby Cole turned up. He lived three miles further on and he had old cars and was selling parts at Hershey, He offered us to do a more extensive investigation at his place.

We drove carefully, and when we were there, we checked the oil again and now it was water in it. No doupt, it was just to start removing the head to see if it was the gasket or some cracks in the metal. Luckely it was the head gasket which had deliminated.

Our clever headmechanic – Håkan, showed his good handling of screwdrivers and wrenches and fixed the whole thing in an hour. Of course we had a headgasket in spare, so that was no problem.

Now we continued and reached the goal of the voyage, the Atlantic coast, at Havre de Grace at the Chesapeake Bay.

WE MADE IT, WE CROSSED USA, IN MODEL A´s, FROM COAST TO COAST

Totaly we drove 3978 miles or 6390 kilometers.

Now we headed back to Hershey. Todays distance was 198 miles or 318 kilometers.


Tisdag 07 oktober

I dag blev det en mellandag. Vi startade med att åka och handla jeans och sånt. Sen blev det lite vanliga bildelar och därefter åkte vi ner till AACA museet, som blev lite av en besvikelse eftersom Fords alla bilmodeller från 1903 – 1931, som vi tidigare sett, nu var borta.

Därefter åkte vi ner och tjuvstartade på marknaden. Många försäljare var redan på plats, så vi gjorde en del fynd. Vädret var fantastiskt, blå himmel och 20 grader, så det svårt att slita sig därifrån.

Lite småkörning blev ändå 28 miles eller 45 kilometer.

Tuesday October 7th

Today was a shopping day. We started out shopping some jeans and such stuff. Then it was ordinary car parts and after that we went down to the AACA Museum, which was a bit disapointing as Fords all models from 1903 – 1931, as we had seen there earlier, was gone.

After that we went down to the market and thiefstarted shopping. Many vendors were already there , so we made some findings. The weather was fantastic with blue skies and 68 degrees, so it was hard to leave the market place.

Some small driving ended up with 28 mi or 45 km.


Onsdag 08 oktober

Så var det då dags för den första marknadsdagen. Vi gjorde lite fynd och tittade på många fina bilar som var till salu, men mest var det att släpa beställda prylar till bilarna. Vilka avstånd, både inom området och till och från parkeringen.

Vi mötte ett par klubbmedlemmar, Kaj Lindqvist och Anders Jansson och även folk vi lärt känna från resan.

Vädret fortfarande jättefint, halvklart med 20 grader.

Vi körde i stort sett bara till och från marknaden och det blev 29 miles eller 48 kilometer.

Wednesday October 8th

Now it was time for the first day at the market. We made some findings and looked at many very nice cars, which were for sale, but most of all, it was a lot of carrying of things we had ordered previously. It was enormous distancis within the area and to the parking.

The weather was still very nice, with scattered clouds and with 68 degrees Farenheit.

We drove just to and from the market place and it was 29 miles or 48 kilometers during the day.


Torsdag 09 oktober

Ännu en marknadsdag med kanonväder, blå himmel och drygt 20 grader.

Vi började med att hämta beställda prylar från Snyders. Därefter fixade vi container för transport av bilarna till Sverige och sedan var det shopping för hela slanten.

Åter bara körning till och från marknaden, 29 miles eller 47 kilometer.

Thursday October 9th

Another market day with absolutely perfect weather, blue skies and about 70 degress.

We started to collect ordered parts from Snyders. After that we arranged the containertransportation for the cars to Sweden and then it was shopping for all the money.

This was another day with driving just to and from the market, 29 miles or 47 kilometers.


Fredag 10 oktober

I dag var det stora shoppingdagen på Hersheymarknaden.

Vi gjorde många fynd och det hade kommit ännu fler fina bilar att titta på som var till salu. Det fanns förvånandsvärt många A-Fordar i varierande skick, som var till salu.

Ännu en dag med helt fantastiskt väder, helt blå himmel och upp mot 30 grader.

Körning av bilarna blev bara till och från marknaden, 7 miles eller 10 kilometer.

Friday October 10th

Today was the big shoppingday at the Hershey market.

We made a lot of findings and more nice cars for sale had arrived, so it was a lot to look at. There were surpricingly many Model A´s, in variable conditions, for sale.

Another day with just fantastic weather, totally blue sky and a temperature in the low 80´s.

Driving was just to and from the market, 7 miles or 10 kilometers.


Lördag 11 oktober

Det blev en halv marknadsdag med bland annat hämtning av beställda däck. Därefter åkte vi ner till flygplatsen i Harrisburg, där vi hade beställt en hyrbil. Det blev en liten besvikelse eftersom vi fick en Chevrolet.

På eftermiddagen packade vi prylar, skrev listor för tullen och levererade paket till containern.

Ännu en dag med strålande fint väder, klarblå himmel och upp mot 30 grader på eftermiddagen.

Vi körde naturligtvis A-Ford till och från marknaden, det blev 30 miles eller 48 kilometer.

Saturday October 11th

We got half a day at the market, where we among other things picked up some tires we had ordered. After that we went to the airport in Harrisburg, to pick up a rental car we had reserved. Slightly disappoited, as we got a Chevrolet.

In the afternoon we used the time packing all the things we had bought and delivere it to the container.

Another day with just exellent weather, totally blue sky and a temperature in the low 80´s in the afternoon.

Of course we drove the Model A´s to the market, and it was 30 miles or 48 kilometers.